فرستادن پیامک مثل زدن زنگ دره؛ اگه موقع خواب یا وسط جلسه باشه، بیشتر باعث اعصابت خورد شدن میشه تا خوشحالیت! پس زمانبندی، قلب تپندهی اساماس مارکتینگه.
۱. زمانبندی یعنی احترام
مردم گوشیهاشون رو همیشه همراه دارن، ولی این به معنی همیشه در دسترس بودن نیست. پس:
صبح زود؟ نه! کسی دوست نداره با صدای پیام از خواب بپره.
نیمهشب؟ یه راه خوب برای رفتن به بلکلیست مشتری!
بین ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب؟ وقت طلایی!
بهترین زمانها:
ساعت استراحت (مثلاً ناهار)
بعد از اتمام کار روزانه (مثلاً عصر)
بلافاصله بعد از خرید یا تعامل با برند
۲. به موقعیت جغرافیایی هم فکر کن
مشتریهات تو شهرها یا حتی کشورای مختلفن؟ پس تایم زون رو فراموش نکن. چیزی بدتر از بیدار شدن با یک “تخفیف ۲۰٪” نیست وقتی ساعت ۳ صبحه!
۳. پیام بعد از تعامل = اثر چندبرابر
وقتی مشتری خریدی انجام داده، یا از خدماتت استفاده کرده، هنوز برندت تو ذهنشه. اگه اون لحظه پیامی بدی، احتمال اینکه جواب بگیری خیلی بیشتره.
مثال:
«ممنون از خریدتون! با این کد، دفعه بعد ۲۰٪ تخفیف بگیر »
۴. فرکانس ارسال = نه کم، نه زیاد
زیاد بفرستی؟ میشی مزاحم!
کم بفرستی؟ فراموش میشی!
پس چطوری متوجه بشی چند وقت یهبار خوبه؟ تست کن، آنالیز کن، نظر مشتری رو بپرس.
به ساعت، حال و هوای مخاطب و لحظه تعامل فکر کن. یه پیام به موقع، میتونه تبدیل به یه مشتری وفادار بشه!